Welcome

.: Uhayyikum Ayyuhal Ikhwah Wal-Akhowat Al-A'izza' Bitahiyyatil-Islam Tahiyyatan Toyyibatan Min 'Indillah :.
.:Assalamu'alaikum Warahmatullahi Wabarakatuh:.
.:Ahlan Wasahlan Wa Marhaban Bikum Ila Hazas-Sofhah (^_^):.

Monday 6 June 2011

~ .: Hentikan Masa, Lihat :. ~

BismiLLAHirRahmanirRahim...

syukur ke hadrat Allah, Tuhan Maha Pemurah dan Penyayang...
atas segala kurnia dan rezeki...
kepada hamba-hambaNya yang sering alpa

memanjatkan kesyukuran...
mengenang setiap pemberian
yang tidak sedikit.

berjalan di setiap urat nadi
menjadi darah daging...
buat tenaga memulakan kehidupan seawal jaga dari lena...
buat kita bangun meninggalkan bantal berkait
yang mengikat kepala supaya teruskan lena dibuai mimpi...

badanku sudah berat
jam biologi sudah berubah
perlu diatur semula
wajib diubah masa bangunnya lebih awal...

agar aku diberi kekuatan
berdialog bersamaNya
di saat yang lain leka dibuai mimpi
ketika yang lain juga bersama denganNya
dengan sebab yang tersendiri
bersama hajat tersimpan di hati...

hari ini hari yang baru
entah ada hari esok entahkan tidak
perjalanan bermula lagi...
masih tercari-cari kemana takdir ini akan membawaku...

Ya Allah...
Aku ini lemah, KAU kuatkanlah...
Aku ini alpa, KAU ingatkanlah...
Aku ini berdosa, KAU ampunkanlah...
Aku ini dalam kesesatan, KAU tunjukkanlah kekuatan...
Aku ini dalam kerugian, KAU tariklah aku ke jalan keuntungan...

Ya Allah,
wahai tuhan yang Maha Menentukan tempat jatuhnya daun
ketika mana ia jatuh...
iringilah setiap langkah hambaMu ini
moga aku selamat sampai ke empat tujuan..
dengan rahmat dan rahimMu...

ameen Ya Robb... ^_^

No comments:

Post a Comment