Welcome

.: Uhayyikum Ayyuhal Ikhwah Wal-Akhowat Al-A'izza' Bitahiyyatil-Islam Tahiyyatan Toyyibatan Min 'Indillah :.
.:Assalamu'alaikum Warahmatullahi Wabarakatuh:.
.:Ahlan Wasahlan Wa Marhaban Bikum Ila Hazas-Sofhah (^_^):.

Monday 25 February 2013

Pilihanraya Umum 2013: Peranan Manusia, Melayu, Muslim, Mukmin?

Siapakah saya?
Saya adalah manusia.

Apakah bangsa saya?
Saya berbangsa Melayu.

Apakah agama saya?
Saya seorang Muslim.

Adakah saya hanya sekadar Islam?
Mudah-mudahan di sisi Allah, saya seorang Mukmin.

Pilihanraya Umum ke 13 Negara Malaysia, apakah peranan saya?
Peranan-peranan saya banyak, antaranya:

1) Memastikan saya boleh mengundi pada hari tersebut.
2) Sedaya-upaya mendapatkan maklumat tentang calon yang akan diundi.
3) Memastikan ahli keluarga, sanak-saudara, dan sahabat haidai tak kurng juga masyarakat sekeliling untuk melakukan perkara pertama dan kedua.
4) Sentiasa melazimkan doa kepada Alah supaya PRU13 ini akan berjalan dengan lancar tanpa kezaliman, penipuan atau penindazan, tidak kira daripada pihak mana sekalipun.

No comments:

Post a Comment